Happy birthday! (part II) - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Fernando en Linda - WaarBenJij.nu Happy birthday! (part II) - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Fernando en Linda - WaarBenJij.nu

Happy birthday! (part II)

Door: fernanenlininazie

Blijf op de hoogte en volg Fernando en Linda

30 Januari 2012 | Indonesië, Padang

We moesten het panorama in Bukittinggi nog bezoeken en dat deden we de ochtend voordat we naar Padang zouden vertrekken. Het was niet al te ver lopen vanuit ons hotel. Voor een klein bedrag mag je het terrein betreden vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de boomgaarden en rotspartijen aan de rand van het stadje. Er zitten hier een aantal winkeltjes waar Linda een tas heeft gekocht. Op het uitkijkplatform lopen ook apen dus je moet wel een beetje opletten. Ik stond rustig foto's te trekken toen Lin "kijk eens naar rechts" tegen mij zei. Ik schrok me een hoedje toen ik een makaak op iets meer dan een meter naast me zag zitten. Het was niet het meest vrolijke groepje makaken, ze vochten met elkaar en sommige namen een dreigende houding aan naar toeristen en lieten hun scherpe tanden zien. De Japanse tunnels die daar ook zouden moeten zijn, hebben we niet gevonden.

We hadden de vorige dag een rit naar Padang geregeld in een normale auto. Om 12:00 uur waren we op de afgesproken plek. Er moesten nog wel even wat andere passagiers geregeld worden. Dat duurde hooguit een kwartiertje. De rit was niet zo lang en in een auto is het heerlijk comfortabel. Het guesthouse in Padang dat wij hadden uitgekozen uit de Lonely Planet bleek niet meer te bestaan. We vonden een homestay niet ver daarvandaan. De schoonste slaapplaats tot dan toe in Indonesië.

Eerst moesten we dollars regelen omdat we de volgende morgen via Kuala Lumpur naar Jakarta zouden vliegen en dus weer een nieuw visum moesten kopen. Onderweg naar het centrum liepen we langs een leuk restaurant (Leko) en besloten even op de menukaart te kijken. De eigenaresse sprak goed Engels en we vroegen haar de weg naar een bank. Ze zei dat we een juwelier betere wisselkoersen hanteerde en belde meteen even om te vragen tot hoe laat hij geopend was. Hij was nog open en iemand uit de bediening heeft mij toen achter op de motor naar de juwelier gebracht die inderdaad belachelijk gunstige (voor de klant) wisselkoersen hanteerde. Lin zat in de tussentijd lekker te kletsen met de eigenaresse. We besloten om daar meteen maar wat te eten. Het was zo lekker dat we er een lunch en diner in één van hebben gemaakt.
's Avonds hebben we een wandeling over de boulevard en het strand gemaakt.

31 januari 2012

In alle vroegte vertrokken we naar het vliegveld. Vanaf daar vlogen we eerst naar Kuala Lumpur. We hadden even de tijd voordat de volgende vlucht naar Jakarta zou gaan. We hebben op het vliegveld eerst bij Dunkin Donuts twee donuts gehaald ter vervanging van een verjaardagstaart voor mij. Vervolgens hebben we bij de McDonalds gegeten en nog een frappuccino bij de Starbucks gehaald. Even de aderen smeren. :-)

We landden in de middag in Jakarta en moesten vanaf het vliegveld nog een uur in de bus naar het centrum. In Jalan Jaksa, de buurt waar de meeste backpackers en dus guesthouses, bars en restaurants te vinden zijn, vonden we een hotel. Na onze muggenjacht zijn we naar een redelijk chique restaurant gegaan. Op Lin haar verjaardag zaten we zeven uur in de bus en mijn verjaardag stond ook in het teken van reizen. Het was niet anders. In ieder geval hebben we iets uitgebreider gegeten dan normaal. Lin had ook nog een cadeau voor me. Een bon (de avond ervoor stiekem zelf gemaakt) voor een op maat gemaakt overhemd. Die zal rond mijn middel na de vakantie iets ruimer moeten worden.

• 03 Februari 2012 - 09:22

Eliza:

Lieve fernan en lin,

Wat lief van linda dat ze een overhemd op maat heeft laten maken voor je.
    Heb je in ieder geval een klein beetje het verjaardags gevoel.
    En donuts kunnen een hele lekkere vervanging zijn van taart!! :-)
    Ik ben uiteraard erg benieuwd naar de tas van linda!!

Veel plezier nog vandaag!!

xxx eliza

• 03 Februari 2012 - 10:22

Lucia:

Hoi Lin en fernan,

Wat leuk vam Linda!
    En je hebt ook geen taart nodig joh, een donut en een frapachino is veel lekkerder! Dat ze daar Trouwens een starbucks hebben yum yum.

EN weer lieve mensen die bereid zijn om jullie te helpen. Dat is fijn.

Vandaag in nederland (03-02-12) Wordt Flinke sneeuw verwacht. Dus wie weet als jullie terug komen is het hier wit!!

X
    Luus

• 03 Februari 2012 - 15:33

Jeanne:

dag lieve twee,
    wat reizen jullie eigenlijk veeel !!!!
    taxi busje vliegtuig nieuwe visum, en dan ook nog veel lopen en bezichtigen, jullie hebben vakantie nodig als jullie terug zijn !!!!!
    leuk en origineel kadootje , een overhemd op maat, nog een speciaal stofje in gedachten ?? echte zijde misschien ???
    kus en knuffel
    m & m

• 04 Februari 2012 - 08:08

Shir:

Haha, ben ik tenminste niet de enige die dikker om de middel is geworden bij jullie terugkomst!! xx